sábado, 1 de noviembre de 2014

Els usos educatius dels blogs

Aquest llibre titulat "Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents" està escrit per Francesc Balagué i Felipe Zayas amb la finalitat de fomentar i animar als lectors a introduir-se en la "blogosfera educativa" per així, poder desenvolupar més els seu coneixements en les noves tecnologies.

Segons el llibre, el terme  blog prové de les paraules web i log ('log' en anglès vol dir diari) i el defineix com "un lloc web periòdicament actualitzat que recopila cronològicament textos o articles d'un autor o diversos autors, en què apareix en primer lloc el més recent, on l'autor conserva sempre la llibertat de deixar publicat el que consideri pertinent."

Extreta de: http://www.une.es
Seguidament, us fare un resum dels apartats que he considerat més importants:

La Blogosfera

És un conjunt de comunitats on varies persones parlen, comparteixen unes idees de comportament que faciliten la comunicacció de manera conjunta, com per exemple, citant fonts d'informació amb l'objectiu de reconèixer a l'autor i relacionar articles o entrades de temes semblants.

La web 2.0

Aquest nou concepte, està intodït per Tim O'Reilly i consisteix en una web organitzada en comunitats on els que creen els continguts són els usuaris. Però les tecnologies que col·laboren i organitzen la informació entre els usuaris són els blogs, els wikis i les etiquetes.
L'usuari és el protagonista i l'encarregat de prendre decisions, crear, organitzar, compartir, etiquetar, etc.
Per tant, s'aconsegueix que l'estructurar la informació sigui més horitzontal i democràtica.

L'alfabetització, nadius i immigrants digitals

Els nadius són la primera generació que ha crescut immersa en el model tecnològic: la Net Generation o "generació xarxa".
En canvi els immigrants digitals són les persones nascudes abans dels anys 60 i es per això, que actualmemt, molts professors han hagut d'aprendre aquest nou model d'enseyament.

Les classes de blogs

 -Els blogs de centre: són revistes digitals formats per textos informatius, d'opinió, creatius...  també són l'eina fonamental que ajuda als alumnes a publicar els treballs que han fet a classe.

-Els blogs de professors (individuals): són els que s'encarreguen de comunicar les reflexions de l'educació, de metodologies en diferents àrees o sobre les noves tecnologies establertes en les aules.

-Els blogs d'aula: dins d'aquest hi trobem el blog d'aula del professsor i el blog de l'alumne.
El blog d'aula del professor té la finalitat d'informar, proposar activitats i facilitar alguns enllaços a llocs d'interés als alumnes.És a dir, interactuar amb l'alumne.
En canvi, el blog d'aula de l'alumne  te l'objectiu de realitzar les tasques que proposa el professor en el blog d'aula on hi trobarà tot un seguit d'informació, consells, instruccions i recursos.

Els aspectes bàsics que has de complir per ser un bon bloggaire

1. Ser refelexiu a l'hora d'escriue per poder valorar el propòsit, per a qui va destinat i les possibilitats que tenen els mitjans de comunicació que s'han utilitzat.

2. Intercanviar idees i informació de manera contínua

3. Transformar la informació obtinguda en coneixements per poder compartir amb els altres usuaris.

4. Fer servir diferents mitjans per ampliar la teva informació com vídeos, imatges, dibuixos, etc.


Per acabar, crec que aquest llibre m'ha sigut de gran ajuda, ja que he pogut apreciar la importància que tenen les TIC en el desenvolupament d'aprenentage del nen i de com el docent assumeix aquest paper tant important en l'evolució de l'alumne.


Informació extreta de: el llibre "Usos educatius dels blogs. Recursos, orientacions i experiències per a docents"













No hay comentarios:

Publicar un comentario