sábado, 22 de noviembre de 2014

Els iPad's a les aules

Durant la setmana de pràctiques, el passat divendres 14 de novembre, els alumnes de primer any del Grau en Educació Infantil, vam assistir a una conferència sobre l'us dels iPad's en l'educació.
La conferència la van realitzar dos professors d'Educació Infantil i Primària; la Marta i el Jordi de l'escola Mare de Déu de la Mercè de Sant Feliu.
Aquesta és una escola concertada que amb un projecte educactiu, van començar a digitalitzar les aules. Però fa uns tres anys amb l'assessorament de Blanquerna i la formació del professorat va decidir incorporar els iPad's a les aules.
Extreta de: http://www.imore.com
Cal dir, que el suport de les famílies ha estat de gran ajuda ja que han mostrat un gran interés no només per pactar una quotat mensual per realitzar aquest projecte sinó també per descobrir el funcionament de les noves tecnologies en l'escola. És per això que s'ha fet un curs de 40 hores tant per al professors com per als pares.
Per al professorat, aquest eina ha suposat una gran inversió de temps i esforç. A casa ha estat l'espai on han invertit més hores en aquesta tasca que finalmement, l'han assolit amb gran èxit.
Hi ha 26 iPad's per Eucació Infantil i cicle mitjà i 26 iPad's més per cicle superor. Per tant, com que s'ha de saber gestionar, cada professor té una agenda compartida per saber quan es fan servir i el número d'iPad's que es necessiten en cada classe.
També cal dir que utilitzen blogs i qu per tant, cada cicle té un blog.
Pel que fa als iPad's en Educació Infantil, treballen amb racons, és a dir, hi ha taules on hi ha iPad's i taules on hi ha altres materials.
Només treballen amb aquesta eina dues hores per setmana; matemàtiques i llengues. Però per que cada infant fagi les diferents activitats establertes se li dona un gomet i un cop hagi realitzat aquella activitat l'ha d'anar a enganxar a una llisa on posa el nom de cadascú.
A més, amb l'ajuda d'un calendari compartit, es gestionen la utilització dels iPads.
A cada classe com que hi ha 28 alumnes, un iPad el comparteixen quatre nens.
Per altra banda, en el Cicle Inicial d'Educació Primària, també s'organitzen per racons.
Tot i que es fan un altre tipus d'activitats on treballen la situació espaial, la reproducció dels animals i els mapes conceptuals.
Pel que fa a la reflexió final, tant els professors com els alumnes, amb aquest projecte tan recent, han pogut experimentar diferents maneres més dinàmiques per aprendre.
També s'ha aconseguit que els infants interactuin més entre ells i per tant, s'ha fomenat el treball en equip.
Per acabar, m'agradaria destacar algunes de les aplicacions que han fet servir:
- Tangram
- Nuage the letters
- Motion Maths
- Pupple Pals HD
-Sock Puppets

Informació extreta de: apunts

No hay comentarios:

Publicar un comentario