domingo, 2 de noviembre de 2014

La comunicació digital i els anuncis

A COED vam veure l'entrevista de Guillermo Orozco que es titula "Educació en comunicacció audiovisual" i ens explica la importància de comprendre les imatges que ens mostren els mitjans de comunicació ja que cada una d'elles està constituïda per un codi universal.

En canvi, nosaltres estem del tot conveçuts de que sabem veure i escoltar, però tot i així hi ha moltes maneres de fer-ho i no és només pel simple fet de que creiem veure perquè reconeixem les imatges i li donem un significat sinó que també hi ha altres coses que no veiem a simple vista com són el moviments de la càmera o la intencionalitat.
És per això que que es requereix un aprenentatge, un entrenament de la vista perquè el que veiem en la pantalla de la televisió o en altres pantalles no és la pròpia realitat sinó que una representació d'aquesta.
Per tant, podem observar que la gent no té aquesta habilitat per ser crític de lo que veu.

L'Educació per als mitjans

En aquest apartat, Antonio Orozco ens mostra que l'educació no ha de ser l'exercici d'un sol actor sinó que ha de ser de dos com són l'escola i la família.
El fonamental per als joves és que entenguin la seva relació amb les pantalles ja que ells viuen i amb aquests dos escenaris i són els que l'ajudena a interactuar amb les pantalles.
A més és molt important que tant l'escola com la família treballi de manera conjunta.
Ara bé també s'ha d'aconseguir que els mitjans de comunicació siguin conscients de que tenen un gran responsabilitat educativa ja que tot i que ells diguin que no els interessa educar i que el seu objectius és divertir o informar, estan educant.

La innovació educativa

Actualment, no s'utilitza tot el potencial de la tecnologia i això és degut a que la imatges no se li reconeix el seu valor comunicatiu. Sempre es converteix en un complement a lo que diu el professor o a lo que explica el llibre.
A més no es parla ni de la lògica digital ni audiovisual perquè tot és qüestió instrumental.
Per tant, no és el mateix enseyar a través del vídeo, ensenyar de manera virtual, presencial o amb el llibre de text perquè són llenguatges diferents que tenen la finalitagde construir coneixements diferencials.

La integració dels mitjans en les escoles tradicionals

Per aconseguir un desenvolupament de les competències comunicatives en les escoles i així poder interactuar amb cadascún dels medis i tecnologies, s'ha de de fer una alfabetització digital i audiovisual.
Avui dia, les noves generacions s'adapten amb facilitat a qualsevol canvi, és a dir tenen una ment més oberta per comunicar-se a través del diferents canals. Per tant, hem d'aprofitar aquest gran avantatge que tenim.

Un cop vam veure aquesta entrevista, la professora en va ensenyar un seguit de vídeos on es mostrava la fatla de responsabilitat que tenen els mitjan de comunicació per educar. Ara us fare una breu explicació sobre de que tracten cada un d'aquests vídeos:

La marca de Galerias: aqui hi trobem uns nens i nens avorrits, assegut a les cadires de la classe escoltant el rellotge i impacients per poder marxar. De repent comença a sonar la música alegre i els nens surten de les aules corrents, tirant les motxilles i empenyent a altres nens i també a professors.
El missatge subliminal que vol mostrar aquest anunci és que l'escola sigui un espai on els nens s'avorreixen i en canvi, la sortida de l'escola sigui un lloc alegre però també on no respectin cap valor.

Golf: aquest anunci ens explica que tothom ha de confiar en alguna cosa i aquesta és el cotxe.
Per tant, fa creure a la gent que amb aquest cotxe tindràs èxit i felicitat i també està donant un valor al cotxe com si es tractés d'una persona.

Colònia Barbie: en aquest anunci hi trobem un nen acompanyat amb el seu gos. Però quan de sobte passa una nena, el nen s'aixeca i s'en va amb ella abandonant al seu gos.

Seat: hi trobem una família que es copra una mascota que es diu Brother. Aquesta com que  creix en molt poc temps, no cap en el cotxe. és per això que es comprten el Seat i per tant, aconsegueixen solucionar el problema. El missatge subliminal que ens tranmet aquest anunci és que si no et compres un Seat, has d'abandonar el que estimes.

En conclusió, després d'haver reflexionat sobre aquest anuncis, crec que els mitjans de comunicació no prenen conciència de la responsabilitat que tenen, ja que també estan educant i a sobre ens estan ensenyan uns valors inadequats. També cal dir que nosaltres com audiencia hauriem d'adonar-nos de que ens estan manipulant tot i que sovint no en som conscients.




No hay comentarios:

Publicar un comentario