jueves, 30 de octubre de 2014

Les presentacions a l'Educació

Avui dia, l'educació ha evolucionat molt, s'han deixat de banda les metodolgies tradicionals i s'han incorporat de més dinàmiques amb l'ajuda d'algunes eines com són les presentacions.
Les preentacions ajuden als alumnes a adquirir noves capacitats per fer recerca, seleccionar, analitzar i transformar els coneixements que poc a poc van adquirint. També els facilita la comunicació i fomenta el treball en grup contribuint a l'aprenentatges dels altres.

Extret de: http://www.aede.cl
Els programes i serveis en línea
Microsoft Power Point: és el que més s'utilitza ja que té moltes opcions creatives i multimedia.
Impress: és una altra alternativa lliure i gratuïta i de molta qualitat.
Google Docs: és una servei gratuït però no lliure que permet crear presentacions de manera col.laborativa, xatejar i publicar-les en una web.
Slide Share: servei on-line que et permet publicar presentacions fetes amb el Power Point.

La seva estructura
Diapositives: són la part essencial de les presentacions ja que són on si editen els textos, s'insereixen les imatges, els vídeos, etc.
Transicions: l'efecte visual o sonor que s'utilitza en les diapositives.
Animacions: efecte visual o sonor que se li posa als objectes que componen les diapositives. A més, pot implicar un ordre d'entrada o sortida dins de la diapositiva.
Accions: són les instruccions que es realitzen quan fem el clic en el ratolí.

Pel que fa a la metodologia d'aprenentatge per mitjà de les presentacions en l'ús tradicional, aquestes permeten estructurar la lliçó de manera més precisa. Els seus avantatges són:
  • A l'alumne li serveix com una guia per seguir el que s'està explicant sobre els temes claus, de l'esquema, etc.
  • Permet insertar tot tipus de suports audiovisuals com imatges, vídeos, so, animacions, etc.
  • Es poden crear esquemes que fan que l'explicació del docent sigui més clara i millor estructurada.
  • A l'alumne se li és més ràpid i fàcil prendre apunts.
  • La gamma de colors i formes permet fer més clar el contingut de la informació. 
Però també, cal dir que aquesta metodologia també té inconvenients:
  • Sovint, es fa un gran abús de la informació.
  • L'orador moltes vegades, només es limita a llegir la pantalla en comptes d'explicar.
  • Els colors i les formes es col.loquen a la pantalla de manera desorganitzada i sense cap ordre.
  • Ús de masses elements multimedia com ara la repetició de sons.
  • Sovint l'aula està a les fosques i això suposa un gran cansament per a la visió dels alumnes.
  • Com que s'incorporen molts efectes d'animació i transició, aquests fan que els alumnes no escoltin el que el professor el hi està explicant.
  • Els docents moltes vegades inclouen informació que no tenen del tot clar que sigui certa.
  • Hi ha un doble discurs: el del docent que va explicant la lliçó i l'alumne va llegint les diapositives. Per tant, el ritme és diferent. 
  • S’estableix a classe un doble discurs, el de l’orador que va explicant i el de l'oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren. 
En canvi, en l'ús creatiu de les presentacions que s'han convertit en una innovació per a l'educació, van més enllà la la situació classe formal convertin-la en una tècnica més dinàmica per aprendre.
Aquesta eina permet un al nivell d'interacció entre el docent i l'alumne amb l'ajuda del elemnts propis del suport audiovisual per expressar-se millor i fomentar el treball en equip a l'hora d'estructurar la informació i sintetitzar-la i també a reflexionar sobre els continguts apresos.


Informació extreta de:
















No hay comentarios:

Publicar un comentario