![]() |
Extreta de: http://mercesv.blogspot.com.es |
El llenguatge es classifica en diferents categories:
- El llenguatge i l'organització de l'entorn: gràcies al llenguatge, ens podem referir-nos al món, ja que si el redueix, aquest, el simlifica. Passem d'un nombre ilimitat de sensacions a un nombre limitat d'objectes.
- El llenguatge i el pensament: aquests dos termes va units ja que a partir del primer any de vida, són idireccionals. Amb el llenguatge, l'individu pot mantenir un diàleg interior amb ell mateix. El llenguatge modela el pensament i també ens assenyala els límits d'aquest. Així doncs, tenir accès a una paraula és obrir un món.
- El llenguatge i la memòria: la memòria és el suport bàsic de la nostra història i sense el llenguatge no podríem expressar les nostres experiències i allò que vivim dia a dia.
- El llenguatge i l'autoexpressió: és la forma com expressem els nostres sentiments.
El llenguatge com a facultat humana
- El do universal dels humans: tots els humans els tenim, indiferentment del país on haguem nascut.
- Aquesta facultat fa possible l'aprenentatge lingüístic: Vigostki, és el primer que va fer la hipòtesi de que l'espècie humana pot deduir com funciona una llengua i com generar nous missatges.
Durant el promer any de vida, ens permet deduir com és el mecanisme d' una llengua, ja que, l'infant, funciona per impulsos.
- Marca els límits dels tipus de llengües que es poden adquirir.
- Es concreta en una "llengua".
Informació extreta de: apunts de classe
No hay comentarios:
Publicar un comentario