jueves, 8 de enero de 2015

Taxonomia de Bloom


Benjamin Bloom l'any 1956 juntament amb els seus col.laboradors, va crear un nou projecte anomentat "Taxonomia de Bloom" per catalogar les diferents activitats educatives de menys a més complexes dividides en diferents nivells: el cognitiu, l'afectiu i el psicomotor. A més, també cal dir que la "Taxonomia de Bloom" va ser modificada l'any 2001 per Lorin Anderson i David Krathwohl que van canviar els substantius per verbs.
Benjamin Bloom va dividir les habilitats cognitives en 6 nivells diferents:

1.Recordar: reconèixer i memoritzar informació.
2.Comprendre: construir un significat a partir del continguts apresos a través de la lectura o les explicacions dels docents.
3.Aplicar: desenvolupar els diferents procediments apresos.
4.Analitzar: descompondre els coneixements en diferents parts.
5.Avaluar: comprovar els procesos.
6.Crear: fer, compodre, inventar, etc. 

Extreta de: http://www.eduteka.org















ACTIVITAT
Aquesta activitat consisteix en posar en una taula els exercicisque hem fet durant el curs i indicar les habilitats cognitives segons la classificació de l'any 2008.


Les eines més interessants, com podeu veure al document que he inserit, les he marcat amb negreta (Bloc, Mapes conceptuals, Mapes mentals, Fluxogrames i Scratch). Aquestes eines són les que he destacat ja són les que tenen més habilitats cognitives


Informació extreta de: http://www.eduteka.org/TaxonomiaBloomCuadro.php3

No hay comentarios:

Publicar un comentario